browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Pescuit la musca in Germania 2

Posted by on June 21, 2013

Pescuit la musca in Germania pe raul Werre in Herford, Fly fishing in Germania, Locatie: raul Were, localitatea Herford, Germania.

…Si am aflat ca sunt si rauri mai mari pe aici prin zona, asa ca am inceput sa-mi fac un plan de actiune pentru raul respectiv.

Localitatea prin care trece este situate la 15 km de Bielefeld, orasul in care temporar, locuiesc acum.

Am vazut ca sunt trenuri la orice ora si in orice zi spre aceasta locatie si intro vineri mi-am cumparat licenta pentru raul respectiv, licenta care m-a costat 7 euro.

Stiam, bineinteles de la prietenul meu Robin, ca sunt pastravi si lipani pe raul asta, de asemenea el indicandu-mi cateva locuri unde este mai bine de pescuit pe raul respectiv.

Am plecat la gara, impachetat cu wadersi bocancii si geaca de wadding indesate in rucsac, imbracat in blugi, tricou si niste mocasini lejeri in picioare, ca doar urma sa merg printre oameni. Trebuie sa va mai amintesc inca odata, e minunat sa ai masina), eu aici nu am asa ca e putin mai inconfortabil de mers la pescuit, dar se poate si odata ce ai ajuns la apa nu mai conteaza nimic.

Am luat primul tren care pleca spre Herford, cam peste 10 minute, in alte 10 minute am ajuns acolo. M-am dat jos, imi facusem temele cu google maps si stiam in ce parte trebuie sa merg cand o sa ma dau jos din tren, ca sa ajung la locul dorit.

Am mers cam 10 minute pe jos si am ajuns pe podul pe care vroiam sa ajung. Cand am vazut cat de frumos e raul am ramas blocat. Imi si imaginam cardurile de lipani cum stau acolo.

WERRE IN HERFORD

S-a oprit timpul in loc cand am realizat unde sunt si ca am o duminica intreaga la dispozitie si nicio graba. Nu sunt multe partidele la care pot sa nu ma gandesc la nimic si doar sa pescuiesc, dar asta era una din acelea.

Werre in Herford

Am inceput sa ma echipez, i-am rugat pe niste tipi care faceau „rafting de promenada pe acolo” sa-m faca niste poze. Bineinteles ca detectandu-mi germana m-au intrebat de unde sunt, le-am spus, a urmat momentul in care ei fac fata aia cand aud de Romania, apoi eu le-am spus ca „e prima oara cand sunt in Germania si ca am auzit inainte sa vin ca oamenii din Germania nu sunt prea prietenosi, dar eu de cand sunt aici am vazut ca oamenii sunt foarte de treaba si prietenosi”, va imaginati ca au devenit cei mai prietenosi posibili) ca sa nu ma contrazica. Mi-am dezvoltat niste sisteme pe aici printre ei, care functioneaza bine dar trebuie sa va spun ca nu i-am mintit si ca toti oamenii cu care am intrat in contact au fost foarte prietenosi dupa ce s-a depasit momentul “Romania”.

echiparea

Dupa ce m-am echipat am inceput sa ma deplasez prin apa, fara graba cu un sentiment foarte placut. Am pus niste nimfe pentru pastravi sau lipani cu bile de 3 respectiv 3.5, asa am considerat cand am vazut apa. Nu a durat 1 minut si am avut primul atac. Nu l-am luat, dar dupa inca 1 minut agat ceva intrun curent mai puternic si imi spun ca e lipan, il aduc si ii vad gura mare, era clean. Putin dezamagit dar mi-a trecut repede, cleanul fiind frumusel.

chub on a nymph

Am inceput sa am atac aproape la fiecare aruncare, de mult nu am mai avut asemenea perioade la pescuit. Am prins doar cleni pentru o perioada de cateva ore, dar nu ma pot plange, unii fiind foarte frumosi.

Apa era calda si am inceput sa-mi explic lipsa atacurilor de pastrav sau lipan prin acest fapt.

Am experimentat o noua tehnica de pescuit

Ce era foarte frumos cand vroiam sa schimb o nimfa sau montura, deoarece am incercat foarte multe nimfe si tehnici in ziua respectiva, era ca daca lasam nimfele in apa in deriva si eu scoteam cutia sa imi aleg o nimfa, aveam atac in cele lasate pe apa si de multe ori se si agatau in nimfe.

Distractiva si placuta situatia dar la un moment dat m-a pus pe ganduri situatia asta.

Tehnica mea era sa arunc nimfele in amonte si cu stilul „french” sau „czech” sa le controlez, in functie de cat de lung era lanseul.

La un moment dat am observat ca atacurile veneau doar cand nimfele mele erau aval.

Mi-am zis ca oricum de mult vroiam sa ma conving de pescuitul in aval, de care niciodata nu am fost foarte atras, desi cunosc cativa pescari care prind foarte multi pesti cu acest stil.

Am inceput sa nu mai lansez in amonte foarte mult, ci doar cat sa aiba nimfele timp sa ajunga pe fund pana ajung in aval de pozitia mea. Nu prea era lanseu fara atac cand linia mea se indrepta in aval. (a se citi „la vale”)

Cei mai multi nu ii prindeam, de fapt cred ca din 10 atacuri prindeam un clean.

Am schimbat nimfele am pus mai mici, situatia era identica. M-am tot gandit si am hotarat sa incerc ca atunci cand am atacul in aval, linia evident o sa fie intinsa, sa nu am nicio reactie pur si simplu sa nu misc bratul, sa las batul, apa si nimfa sa faca treaba.

Nu o sa va vina sa credeti dar la pescuitul in aval eu nu mai aveam nevoie sa intep, pestii se agatau singuri. Provocarea cea mai mare e sa nu ai nicio reactie cand ai atacul. Bineinteles ca nu se agatau chiar toti, dar mult mai multi decat atunci cand eu intepam. Ma gandesc si voi incerca, ca daca as intepa foarte finut ar fi totusi mai bine, insa pentru asta e nevoie de calibrare si de antrenament.

downstream chub

M-am bucurat ca am avut ocazia sa inteleg cat de cat acest pescuit in aval. Clenii au continuat sa traga, avand perioade mai bune si mai putin bune cand mancau.

Bineinteles ca era o parte care nu imi dadea pace, vroaim sa prind pastrav sau lipan.

Am pus nimfe foarte mici, am simtit un atac total diferit, am intepat si am fost sigur ca e lipan. L-am adus aproape si am vazut ca „e lipan dar nu prea”. Prinsesem un morunas la o nimfa de lipan pe 16 (fazan olive inchis si dubbing albastru spectra in capat).

Morunas (Vimba Vimba)

Am continuat „cautarile”si am prins cleanul zilei:

chub of the day

Am gasit niste locuri foarte frumoase dar erau de-a dreptul inaccesibile, ma expuneam rau la pericole daca ma aventuram si mi-am spus ca nu merita.

Oare o sa prind lipan sau pastrav?

Gandul meu era tot la lipani si pastravi, dar sansele scadeau pentru ca seara se apropia, dar acesta putea sa fie si un avantaj.

Am revenit la locurile frumoase de unde am inceput pescuitul, stiam 100% ca daca in raul asta sunt lipani, acolo trebuie sa stea. Imi spusese Robin ca din cand in cand lipanii mananca la suprafata pe acest rau si tot speram sa prind acest moment in ziua respectiva. Nu vedeam nimic pe apa asa ca am continuat sa-i caut cu nimfele. Daca nu il stii pe Robin, iti recomand sa citesti articolul despre prima mea aventura la pescuit la musca din Germania.

Incerc multe nimfe si la un moment dat pun o nimfa foarte grea jos deoarece curentul era foarte puternic si una foare mica pe saltatoare.

Prima aruncare si agat ceva din curent. Il ridic de pe fund si il scap. Am apucat sa vad cat sa fiu 99% ca a fost lipan. Mai incerc dar nu mai am niciun atac convingator.

Pana in momentul respectiv am pescuit cu snurul si cu nimfe deoarece trebuia sa arunc si mai departe si e foarte placut sa vezi atacul la nimfa in capatul snurului.

Am hotarat sa renunt la snur si sa dau ca acasa, nu ma mai interesa nimic decat sa prind un lipan in momentul respectiv.

Am pus un fir verde monofilament de 0.22 si am continuat direct cu leader de 0.12 pe care aveam doua nimfe. De data asta am pus nimfa grea pe saltatoare si cea usoara in capat.

Cred ca la prima aruncare sau a doua am atac si intep, il ridic la suprafata:

ERA:

Lipan - Grayling - Äsche

Lipan – Grayling – Äsche

A venit la nimfa grea de pe saltatoare, o nimfa pe carlig curb carlig de 10 bila galbena, corp din fazan, tinsel cupru, dubbing langa bila verde spectra inchis.

E placut cand iti pui in cap ceva si reusesti acel lucru, printre atatia cleni devenise o provocare sa dau de un lipan.

Pastravii nu s-au aratat in ziua respectiva. Am convingerea ca daca apa e prea calda nu au dispozitie de mancat.

Dupa ce am incheiat ziua, m-am schimbat si m-am pregatit pentru revenirea intre oameni, cand am trecut pe pod, am observat ca muscareau niste pesti intro zona linistita a raului, i-am urmarit cateva minute cu placere am avut un moment in care ma gandeam sa ma reechipez dar am decis ca nu e cazul si ca partida oricum a fost o placere si ca e timpul sa plec spre Bielefeld.

vedere la plecare

Cam asa s-a desfasurat ziua de duminica 16-06-2013 pentru mine.

Am ramas cu niste amintiri placute si cu siguranta voi reveni la pescuit acolo, cat mai stau in Germania, trebuie sa vad cum arata si pastravii in acest rau frumos.