Pescuit la musca in Germania

Posted by on June 17, 2013

Salut, nu am mai scris demult, dar revin cu un articol referitor la pescuitul in Germania.

Cu doua luni in urma am aflat la locul de munca ca voi fi delegat in Bielefeld pentru cateva luni.

Dupa ce am studiat putin orasul pe internet, bineinteles ca am inceput sa ma uit ce posibilitati de pescuit as avea in zona. Am vazut ca nu e cea mai buna zona din Germania, dar ca si in majoritatea zonelor din Germania, sunt posibilitati de pescuit.

Am ajuns in Bielefeld, de unde si scriu acest articol acum, mi-am luat cu mine destule materiale de legat si menghina cu uneltele, stiam ca legatul ma va scapa de plictiseala aici, pentru ca sunt intrun oras unde nu am niciun cunoscut roman, socializez doar cu persoanele de la lucru si inca cativa oameni pe care i-am cunoscut de cand sunt aici.

Little stream in Germany

Cum obtine cetateanul german permisul de pescuit

Am inceput sa ma interesez ce trebuie sa fac ca sa pot pescui aici. Am aflat ca cetateanul german de rand care vrea sa mearga la pescuit, inainte de asta, trebuie sa faca niste cursuri si sa treaca un examen. Va marturisesc ca m-am uitat peste cateva intrebari si nu sunt deloc usoare. In momentul in care va scriu cu multa experienta la bord si cu multe cunostinte din pescuit nu sunt sigur ca fara un curs as trece examenul.

Deci ce vreau sa subliniez este ca nu este un examen usor.

Dupa ce a obtinut acest permis de pescuit, cetateanul german, are dreptul sa mearga la un administrator de apa si sa cumpere o licenta pentru o zi sau mai multe.

Toate apele de aici apartin de o asociatie, deci nu prea ai cum sa pescuiesti doar cu permisul de pescuit, trebuie sa mai si platesti la detinatorul raului pe care pescuiesti.

Intre timp am aflat ca un pescar venit din alta tara, daca prezinta permisul de pescuit din tara sa si plateste 16 euro, va primi permis de pescuit valabil pentru un an, fara examen. Bineinteles ca asa am facut si eu si dupa cateva peripetii (doi prieteni din Romania m-au ajutat, unul mi-a vizat permisul si celalalt mi l-a trimis cu posta, multumesc Razvan si Razvan) am reusit sa-mi fac permisul de pescuit in Germania.

Permis de pescuit in Germania

Cum am gasit locul in care sa pescuiesc

Mai aveam o problema, nu stiam nimic despre nicio apa de aici, oricat m-as fi uitat pe internet locurile bune nu puteam sa le stiu, deci era limpede ca am nevoie de un om din zona care sa ma ajute cu informatii, la momentul ala era un lux sa ma gandesc ca voi gasi un pescar sa mearga cu mine.

Mi-am facut un cont pe un forum foarte renumit de pescuit la musca din Germania si un tip din Bielefeld a fost de acord sa mearga cu mine la pescuit. Cand m-am intalnit cu el am descoperit ca e un adolescent foarte educat si foarte prietenos de numai 15 ani. Ne-am inteles foarte bine, Robin stie si engleza deci nu a trebuit sa ma chinui cu germana mea care este inca in dezvoltare. Ce vreau sa subliniez aici este ca varsta nu conteaza cand pasunile sunt comune.

Am mers pe un rau foarte mic de la marginea orasului. Pescuitul s-a schimbat mult pentru mine deoarece nu am masina aici, deci a trebuit sa ma gandesc de data asta la fiecare detaliu. Nu mai puteam sa arunc tot in portbagaj chiar si ce nu-mi trebuie si sa plec la pescuit. Din contra a trebuit sa imi imaginez ce fac cand ajung langa apa, unde ma schimb cum tin hainele sa arate cat mai bine cand o sa ma intorc la apartament si la restul detaliilor care dintrodata au devenit foarte importante. Cand esti cu masina nu poti sa-ti faci probleme de exemplu, unde o sa ti sticla cu apa, sau unde pui wadersii cand se termina partida. Sunt sigur ca ati inteles ideea.

Imaginati-va ca aveam de mers aproximativ 10 statii cu metroul, sa am echipamentul la mine (wadersi, bocanci, batul si restul accesoriilor mai putin minciog) trebuia sa ma si intorc seara si nu ma puteam intoarce in echipament.

Am uitat sa va spun ca inainte de a-mi rezolva cu permisul de pescuit mi-am comandat de aici:

http://www.tacklediscounts.co.uk/p-10458-flextec-nomad-travel-fly-rod-7-piece.aspx batul din poza de mai jos:

Flextec Nomad Travel Fly Rod 7 piece

Este evident de ce l-am cumparat, fiind din 7 bucati si in tub avand aproximativ 40 de cm. Este un bat foarte bun si extrem de usor de transportat.

Mulineta si snur mi-am adus din tara,totusi pana la urma mi-am mai cumparat un snur de aici, de clasa 4 pentru ca batul e clasa 4/5.

Ca sa revin la bagaj, batul strans in tub are cam 40 de cm. L-am atasat la rucsac in lateral cu accesoriile care le avea rucsacul am reusit sa pun bocancii si wadersii in rucsac. Am insistat si a incaput si geaca de pescuit.

Deci aratam a om normal cu haine normale dar cu un rucsac exagrat de plin.

M-am intalnit cu Robin, mama lui il adusese sa se intalneasca cu mine, bineinteles ca femeia a vrut sa ma cunoasca sa vada cu cine merge fiul ei la pescuit. El acasa i-a spus ca o sa mearga cu un pescar din RomaniaJ, cand o fi auzit femeia despre Romania, la ce imagine avem aici si-a dorit sa ma cunoasca si o inteleg pe deplin.

Mi-a pus cateva inrebari din care sa-si dea seama daca il lasa pe fiul ei cu mine la pescuit si l-a lasatJ. Vreau sa va asigur ca toate intrebarile au fost politicoase si cu zambetul pe fata, lucru care mi-a placut mult.

In sfarsit pescuiesc

Am ajuns pe malul apei. Un rau foarte mic, care in multe locuri daca iti luai avant sareai peste jumatate din el, deci cred ca in majoritatea locurilor nu avea mai mult de 4 m latime. Robin m-a dus direct la un loc foarte interesant unde am avut primul atac la nimfe. Am dat la nimfe deoarece asa mi-a fost recomandat si pe buna dreptate. De data asta nu am mai dat cum dam in Romania, ci am folosit snurul de musca un leader conic si tippetul cu doua nimfe.

In total leaderul si cu tippetul aveau cam 2.50m.

Primul peste care l-am prins la nimfa si tot odata primul la musca din aceasta specie a fost un biban.

Perch at nimph

Am mai incercat intrun loc frumos unde au muscarit niste pesti dar nu am avut nicio ridicare.

Am revenit pe nimfe si am mai prins un pui de clean.

Inca eram sceptic referitor la prezenta pastravilor pe acest rau, totusi temperatura apei era destul de scazuta deci o speranta aveam, mai ales ca Robin imi spusese ca a prins un pastrav de 45 de cm anul trecut pe acelasi rau.

Ne-am mai oprit in cateva locuri si la un moment dat cand am ridicat nimfele din apa, am vazut un peste ca si-a schimbat pozitia, cred ca avea peste 35 de cm (daca nu mai mult) si era pastrav. Mi-am explicat ca l-am atins cu firul si de asta s-a speriat, atac nu am avut. Acest lucru mi-a dat speranta si i-am spus si micului meu prieten. El a fost foarte interesat sa stie exact locul deoarece pescuieste foarte des pe acest rau si vroia sa stie cat mai multe despre locurile unde sunt pesti.

Mai departe am mers 50 de m mai sus sa-mi arate un loc unde stau cleni. Intradevar erau cleni cam de 25-30 de cm, dar era foarte dificil sa arunci mustele in zona lor si sa nu-i sperii mai ales ca stim bine „cleanul are cate un ochi in fiecare solz“.

Am reusit sa gasesc o pozitie de unde aveam sanse sa dau pana la cleni, totusi era dificil din cauza copacilor de pe marginea apei.

In timpul in care eu aruncam spre cleni, cumva in josul apei, la 4-5 m de mine in aceeasi directie cu clenii, si pe malul opus vad un peste ca se ridica si culege ceva de pe suprafata. Nu eram sigur ce e, dar inclinam sa cred ca pastrav dupa cum i-am observant pozitia si “gestruile”. Pe linie aveam deja un black zulu si o musca de clean cu hot spot.

Le-am scuturat putin in aer si le-am lansat unde am vazut ca s-a ridicat pestele anterior.

In secunda urmatoare caderii pe apa, alt peste mai mare a cules musca (black zulu). L-am intepat si am inceput sa-l plimb in apa aia pana la genunchi. S-a bagat intro tufa si a ramas cu burta in sus iar tippetul meu era infasurat dupa un lemn. M-am bagat in apa, era clar ca locul era distrus, la orice peste prins pe o astfel de apa. M-am apropiat, spre bucuria mea era un pastrav indigen de vreo 30 de cm. In momentul ala dubiile despre prezenta pastravilor in rau s-au risipit.

Am facut o gresala, in loc sa iau pestele in mana am prins de tippet si bineinteles pestele s-a zbatut si a fugit inainte sa-i fac o poza, impreuna cu musca, era carlig fara spin deci probabil ca a scapat usor de ea.

Ne-am hotarat sa coboram la niste locuri mai jos unde erau cateva repezisuri, din cauza unor diferente de nivel.

Am mers cam 1 km pe jos si am ajuns la locuri.

Fast streams

Cam astea erau locurile unde puteam pescui, mai jos fiind totul din nou ca un canal, iar sansele de casting destul de mici. Ca sa nu te apropii de loc trebuie sa poti face casting, daca te apropii de loc prea mult sperii pestii.

Am pus alte nimfe deoarece raul era destul de repede in zona respectiva, in comparatie cu ce vazusem mai sus, mai sus era un fel de canal ca sa aveti cu ce sa comparati, deci nimfele grele erau inutile acolo.

Am incercat intrun loc si nu am avut niciun atac, marturisesc ca gandul imi era inca la pastravul ce fugise cu musca, ma gandeam ca nu am cum sa mai am contact cu vreun pastrav in ziua aceea, dar m-am inselat.

Merg cativa metrii mai sus si incerc sub un pod.

Dupa 2 secunde de la aruncarea nimfelor, am atac dur, intep, simt ca il am, sunt 100% ca e pastrav. Il las putin prin apa sa-si faca de cap, il strig pe Robin sa vina cu mincigul, nu mai aveam de gand sa risc nimic si in cateva secunde pastravul era la poze.

Un exemplar foarte frumos de pastrav indigen (Bachforelle) cam la 30 de cm.

First trout

Eram extrem de incantat, locul fiind public adica langa un lac si un parc, au inceput sa se stranga spectatori si sa imi puna diverse intrebari, ceea ce a fost foarte amuzant pentru mine si pentru Robin.

Am eliberat pestele si am lansat din nou in acelasi loc direct atac, agat inca unul, iese la suprafata, putin mai mare ca primul din cat am apucat sa vad, dar scapa. Nu ma supar deloc doar imi dau seama ca ar trebui sa mai fie acolo ceva.

Mai arunc odata si BUM atac, intep, il am, imi dau seama ca nu e de gluma si il las sa-si faca damblaua. Lumea de pe pod parca innebuniseJ, iar eu am scos camera foto, cu orice pret vroiam sa filmez drilul.

Cu o mana tineam de bat si cu una filmam, pestele nu prea vroia sa iasa la suprafata si il simteam ca pe un bolovan. Ma gandeam la tippetul stroft de 0.14 si speram sa nu se rupa.

Nu s-a rupt, s-a comportat chiar bine si pana la urma am scos pestele.

Pastrav record personal

Robin era innebunit pe langa mine. I-am explicat putin despre pescuitul la nimfa si i-am spus despre importanta ajungerii nimfelor pe fundul apei. Am constatat ca nu multa lume da ceheste in Germania.

My friend Robin

Nimfa la care au venit ambii pesti a fost o poloneza din fazan olive inchis, tinsel cupru, pana medium dun si bila galbena de 3, calrig de 12.

Dupa am mai pescuit cam 15 minute dar mi-am spus ca e suficient deoarece partida a fost superba si mai nou dupa ce am vizionat niste filme cu Oliver Eduards mi-am dat seama ca cel mai bun moment pentru a incheia o partida este dupa niste momente placute.

Daca mai continuam sa zicem sa pescuiesc inca doua ore si sa nu mai am niciun atac, nu imi mai ramanea in minte o asa aventura placuta ca acum.

Va transmit salutari de pe meleaguri straine si o sa revin cu orice aventura merita povestita.

Cu prietenie,

Mihnea

58 Responses to Pescuit la musca in Germania

1. Cristi

Foarte frumos articol Mihnea, la mai multe

2. Doru

Superb articolul si mai ales pesti !! Astept partea a doua !

3. Mihnea

Doru si Cristi, multumesc frumos pentru incurajari, in cazul asta o sa mai vina si altele :) .

4. Teodor

Salut Mihnea,ma chinui sa obtin permis de pescuit,dar mi se spune ca doar cu examen se poate obtine.Eu am anmeldung aici,in Augsburg,nu sunt turist sau in trecere si de aceea imi spun asta.Poti sa-mi dai te rog informatii despre modul in care ai obtinut tu permisul fara examen?Am inteles ca, cu permis de ro nu se poate obtine permis de ge?Multumesc anticipat.Teodor.

5. Mihnea

Salut Teodor, eu nu am nimic oficial pentru sedere aici, am un apartament inchiriat dar nu am decat un contract de inchiriere, la Ordnungsamt am mers in Bielefeld, le-am aratat permisul meu de pescuit si mi-au facut din ala temporar pe un an, iar adresa din Bielefeld i-am spus-o eu la tipa, nu mi-a cerut niciun act. I-am aratat si cartea de identitate, deci la mine a mers cu permisul din Romania si o poza.

6. teodorsucigan

Salut Mihnea ,sint Teodor te rog poti sa, mi zici daca pot sa fac cursul in limba romana si da examenul de pescuit tot in romana, ca nu ma descurc cu germana.

7. Mihnea

Salut Teodor, nu se poate da in limba romana, cu engleza cum stai?
    Momentan sunt in Munchen si trebuie sa merg sa-mi fac permisul temporar in baza celui din romania, si o sa intreb acolo daca merge in engleza.
    Cu prietenie, Mihnea

8. teodorsucigan

Ceau Mihnea, si cu engleza stau prost, dar stiu sigur ca se poate da in engleza si rusa , pt rusi se da si translator , nu stiu ce portita mai poate exista, am sa mai incerc in alt land.

9. Mihnea

Teodor, ce parere ai despre varianta de a-ti face permis in Romania si de a-ti face de turist in Germania?
    Stiu ca mi-ai scris mai sus ca ai anmeldung in Ausburg, dar cred ca s-ar putea sa mearga asa cu permisul din Romania.
    Daca nu mai mergi des prin Romania, sa stii ca anul trecut si eu mi-am uitat permisul acasa si era nevizat. L-am rugat prin telefon pe un coleg sa-mi faca altul si sa mi-l trimita (ce sa faci la noi se ia “putin” mai usor permisul (de aia si “avem” pesti in ape pentru ca pescuieste orice persoana care nu a invatat inca sa respecte natura).
    Cu respect Mihnea.

10. teodorsucigan

Nu stiu daca merge cu turist.Multumesc, daca mai auzi ceva, te rog anunta-ma.Te salut.

11. Mihnea

Salut Teodor, nu ai pentru ce, te anunt dupa ce imi fac permisul aici in Bavaria, cum a mers.

12. Attila

Salut,
    Si eu sunt in situatia lui Teodor, am “Anmeldung” in Landul Bayern, si mi s-a transmis ca nu am sanse sa obtin permisul de pescuit nemtesc pe baza permisului de pescuit romanesc (desi e vizat la zi).
    Mai “rau” e ca, mi s-a spus ca fara a face scoala, nu poti da nici examenul, ceea ce inseamna alte costuri (100+ euro), si timp pierdut (vreo 5 sambete). Ce-i drept ca am facut o simulare a examenului pe baza cunostintelor acumulate in Romania si, desi ma consider destul de educat in “ale pescuitului, am picat de fiecare data (asta si pentru ca nu intelegeam prea bine intrebarile in germana) :D. Dar sunt sigur ca s-ar putea lua examenul si fara a face scoala, daca te-ai pregati temeinic acasa, fara instructor.
    Legat de permisul temporar, pe care il poate obtine orice turist (daca face dovada ca e pescar in tara de origine), e valabil doar 3 luni. Si asta nu cred ca e prea …placut :D.
    Deci Mihnea, daca reusesti sa faci ceva legat de permisul de pescuit, te rugam, anunta-ne :D.
    Attila

13. Mihnea

salut Attila, da, e serioasa treaba cu examenul. Asa e cum spui, permisul in Bavaria e valabil doar 3 luni si trebuie alese pe spranceana :D.
    Attila cine ti-a transmis ca nu ai sanse sa obti permisul temporar in baza celui romanesc? Eu chiar eram convins ca ala temporar se poate obtine indiferent daca ai Anmeldung sau nu, daca il prezinti pe cel din Romania
    Numai bine!
    Maine merg la Ordnungsamt si sper sa iasa bine!

14. Attila

Pai eu, mai comod din fire, am trimis direct mail la Bayerische Landesanstalt für Landwirtschaft (LfL)
    Institut für Fischerei (IFI), iar raspunsul lor a fost urmatorul:

“Personen mit Hauptwohnsitz in Bayern müssen ihre Fischerprüfung in Bayern ablegen. Besitzen Personen mit Hauptwohnsitz in Bayern einen außerdeutschen Fischereischein (z.B. aus Rumänien), so ist dieser für die Fischereiausübung in Bayern ungültig.

Sie müssen daher leider die Staatliche Fischerprüfung in Bayern ablegen. Der Besuch eines Vorbereitungslehrgangs ist dafür verpflichtend.”

Chiar sunt curios ce rezolvi tu….poate esti un “Deschizator de drumuri si pentru altii” :)

15. Mihnea

Te anunt Atilla, ieri nu am ajuns, cred ca maine dimineata merg.
    P.S. Din ce imi dau seama daca vad ca esti la ei inregistrat trebuie dat testul :)
    Imi place ca te anunta in stilul caracteristic german ca permisul din Romania nu e bun in Bayer :)) vai ce stil au…

16. Attila

Eu sper sa ma “leg” de prevederea cu “hauptwohnsitz”…Mai exact, domiciliul se considera locul unde iti este familia (dupa codul german), iar familia mea este in Romania. Atunci in Bayern n-am decat un “zweitewohnsitz”, deci …avem sanse sa NU se aplice atat de strict reglementarea cu “pescuiesti doar cu studiu, examen + taxe” :). Poate merge si cu aia ca “Turist”…desi 3 luni pe an e al naibii de putin 😀
    Ma pun sa trimit un mail si la Ordungsamt..sa vad ce zic astia mai “locali” 😀

17. Mihnea

Da e cam putin Atilla, dar daca merge totusi e ceva, macar in alea trei luni ai o scuza sa stai mai multe pe la peste :D.
    Salutare si buna ideea cu Hauptwohnsitz. Numai bine!

18. teodorsucigan

Ceau Attila sint Teodor , te rog daca rezolvi ceva cu permisul de pescuit, anunta- ma si pe mine ce trebuie sa fac , cum sa procedez , o zi buna , te salut.

19. Mihnea

Salut, am fost de dimineata si dupa ce s-a uitat tipul de acolo peste ce i-am dat, permis ANPA, si permis de la o asociatie din Timis (banatul) l-am vazut ca habar nu avea ce e acolo si mi-a spus ca trebuie sa merg sa le traduc si dupa sa vin :)))))))))
    Deci am de tradus permisul de pescuit la un traducator oficial, duc si doua poze si sa vedem dupa ce mai vrea omu.
    Tinem legatura, poate pana la urma mai pescuim si noi in tara asta :)).

20. teodorsucigan

Ok , abia astept rezultatul , sper sa fie in favoarea noastra, te rog spunei si despre cazul meu , cu anmeldung.

21. Attila

Ar fi super daca am reusi sa o scoatem la capat cumva. Dpdv legal, nu e tocmai legal ceea ce vrem sa facem noi (asta daca ne luam dupa legislatia lor). Dar daca ne este noua bine…. :))

PS. Si daca iti dau astia permis nelimitat fara scolarizare si examen……

22. Mihnea

Salut Teodor, primul lucru care m-a intreat a fost daca am anmeldung, probabil daca aveam ma si punea sa dau testul si i-am spus ca nu am.
    Te tin la curent. Dupa ce imi face intreb si de cazul tau. Oricum mai dureaza putin pana imi gasesc timp sa traduc carnetelul de la ANPA. Stima!

23. Mihnea

Salut Attila, daca au permisul asta temporar pentru straini, de ce consideri ca e ilegal?
    Nu stiu ce zice legislatia, te rog sa ma pui si pe mine in tema, pentru ca ma intereseaza subiectul dupa cum bine stii :D.
    Numai bine!

24. Attila

Cand ma refer la “ilegalitatea” recunoasterii permisului de pescuit romanesc, ma refer doar la urmatoarea “problema”:
    Recunoasterea unui permis de pescuit in Germania (din alta tara) se poate face doar daca modalitatea de obtinere a permisului de pescuit in tara respectiva se aseamana cu modalitatea de obtinere a pescuitului in Germania. Adica, pe scurt, scoala + examen. Ceea ce la noi NU se intampla. Astfel ca, echivalarea permisului de pescuit romanesc cu cel german, LEGAL, nu se poate.(Daca s-ar fi dat examen si in Romania pentru obtinerea permisului, am fi putut obtine permisul permanent si in Germania…) Asa…ne ramane doar ala de turist….

Insa, pentru obtinerea permisului de “turist”, permisul romanesc, tradus, ar trebui sa fie arhi-suficient. Sa speram ca asa va fi ….

Aaaa…si inca ceva. Ai grija ce le spui nemtilor. Din cate am inteles eu, conform legislatiei lor, orice strain care sta mai mult de 3 luni pe teritoriu german, trebuie sa isi faca anmeldung :D. Adica, 3 luni esti turist, peste 3 luni…. :)

25. Mihnea

Atilla iti multumesc mult pentru informatii, e foarte important sa le stiu si nu le stiam. O sa am grija sa urmez indicatiile.
    Din fericire proeictul pe care sunt la lucru, dureaza doar 3 luni, dintre care una a si trecut. O sa traduc permisul si sper sa revin cu povesti.
    In cazul de fata motivatiile noastre sunt putin diferite si admit ca daca as sta si eu in Germania permisul de turist nu m-ar multumi complet asa ca te inteleg perfect. Ma gandeam acum ca daca as locui aici cred ca as face niste eforturi sa iau examenul ala, poate o sa iei in considerare si optiunea asta. Este un tip care l-am cunoscut pe flyforum.ro, Darius il cheama, locuieste in Munchen (sper sa ma vad cu el curand) si tocmai a luat examenul si e valabil 5 ani. Mi-a spus ca toata cheltuiala a fost peste 300 de euro.

26. Attila

Ai perfecta dreptate,
    Eu am ajuns in Germania de 1 luna doar, si pana acum am cautat variantele “usoare” sa pot pescui. Dar pe termen lung, e clar ca NU se poate altfel, decat “cum fac nemtii”. Si nu ar fi asta o problema majora, doar ca nu fac astia cursuri cand vreau eu si nici unde vreau eu. :)
    Din pacate pentru mine, urmatoarele cursuri de tin la distante oarecum mari de mine (+80 km), si nici alea nu am garantia ca se tin (de exemplu, singurul curs in apropiere de mine nu s-a tinut pentru ca s-au strans suficienti candidati).
    Si da, costurile pentru curs si examinare ajung cu materiale cu tot undeva pe la 250 euro +40 euro permisul pe 5 ani.

In fine, om trai si om vedea :D.

27. teodorsucigan

Ceau Mihnea, sint Teo ,ai rezolvat ceva cu traducerea permisului, este vreo speranta?

28. Mihnea

salut Teodor, astazi am fost si mi-am facut permisul de turist, avand traducerea legalizata la mine a permisului din Romania. Deci functioneaza asa.
    M-a intrebat de anmeldung si i-am zis ca stau doar o luna si apartamentul unde stau nu e pe numele meu inchiriat.

29. Attila

Super…bine ca ai reusit.
    Poti sa ne spui exact pasii urmati?
    Unde ai fost cu actele?
    Mersi

30. clacdiu

Salut,frumos articolul,am si eu o antrebare sant si eu an Germania an Munchen si as vrea sa ami fac si eu permis de pescuit ce trebe sa fac ? Poate ma poti ajuta mersi

31. claudiu

Scuze am gresit numele meu e claudiu

32. Mihnea

Salut Attila, pasii au fost urmatorii.
    1. Am mers la Ordnungsamt la biroul care se ocupa de permisele de pescuit iar tipul de acolo mi-a zis ca are nevoie de permisul meu tradus si legalizat ca sa imi faca de turist
    2. A durat vreo 2 saptamani pana am reusit sa duc permisul in tara ca niciun notar nu vrea sa faca traducerea legalizata fara original.
    3. Dupa am mers din nou cu actele traduse si legalizate, am platit 22.5 euro, m-a intrabat de cand vreau sa fie valabil (de data asta era o tipa), pentru ca e valabil un an, dar in functie de data la care incepe sa fie valabil, valabilitatea mai tine 3 luni.
    Numai bine Attila, tinem legatura, sper sa mergi in curand la pescuit.
    Claudiu multumesc pentru aprecieri, ce am scris mai sus cuprinde si raspunsul pentru tine, m-as bucura sa revii cu povesti de succes. Inca ceva, in momentul in care ai anmeldung direct o sa te puna sa dai testul pentru a obtine permisul.
    Tinem legatura!

33. Attila

Multumesc Mihnea….atunci e clara treaba si pentru mine. Avand anmeldung aici, in Bayern, sunt in aceeasi situatie ca si Teodor si Claudiu.
    In cazul nostru, pentru a obtine permisul de pescuit, trebuie urmati urmatorii pasi:

1.Se alege un curs de pescuit ce va trebui urmat. Ideal ar fi sa alegi un curs cat mai apropiat de “casa”. Cursurile anuntate pentru 2014 se pot gasi la adresa urmatoare :https://www.fischerpruefung-online-bayern.de/fprApp/Kurstermine/KursterminList.xhtml;jsessionid=42C57A53541D7E01024CA300784C58E5 . Dupa ce identifici un curs care iti convine, te inscrii la el si te rogi sa se tina (daca nu se strang suficienti participanti, risti sa nu se tina cursul).

2. Dupa terminarea cursului (care are 30 de ore si se poate intinde pe o perioada de la 3 zile intensive, la 2 luni de zile, in functie de programul de desfasurare), te poti inscrie la examenul de pescuit. Testarea se poate da scris sau “online”, insa doar in centre autorizate.

3. Dupa obtinerea permisului (sigur se ia, daca esti atent la curs si te mai “testezi” putin pe anumite site-uri online), pentru a merge la pescuit, trebuie sa obtii “acceptul” asociatiei care administreaza apa pe care vrei sa pescuiesti. Asta se poate face fie devenind membru (si platind o cotizatie anuala), fie se plateste o taxa pe “zi, saptamana, luna, anuala’. Fara acel “erlaubnisschein/taxa”, degeaba ai permis de pescuit.

De retinut ca, in Bayern, nu ai voie sa pescuiesti niciunde fara permis de pescuit (nici macar in crescatoriile de pastrav).

Cam astia ar fi pasii, in mare, de urmat.

Aaa…si inca ceva :).
    Daca cumva nu va descurcati in limba germana, exista posibilitatea sa faceti cursul si in limba rusa :)). Din pacate, n-am gasit si engleza sau …romana :D.

34. Mihnea

Multumesc Attila pentru detaliile descrise.
    Acum cine vrea sa stie cum se pescuieste in Germania are aici in comentariile noastre tot ce trebuie :D.
    Te salut!

35. Bogdan

Oare in Romania cand se vor organiza cursuri pentru obtinerea permisului de pescuit? Sau macar sa oblige pretendetii sa vizioneze vreo 10 ore de filme si reportaje despre efectele braconajului si depre putina legislatie, inainte de a plati cativa leuti si sa intre in posesia unui carnetel si a unui cartonas, despre care multi cred ca dobandindu-le au dreptul sa retina orice fel de pestisor pe motivul crizei sau a ” foamei “… . Se pare ca tinde spre infinit raspunsul la inrebarea asta.

Acum ca ati avut experiente cu pescuitul in Germania, scapati niste informatii despre conditiile si modalitatile in care se poate pescui acolo. Ma refer la numarul de bete, numarul de carlige, cantitatea de peste pe care ai voie sa o reti, etc… , si despre taxe. Asta ca sa vedem si noi, cei care nu am avut ocazia sa pescuim intr-o tara civilizata. Eu am pescuit in Florida, dar acolo numai la pescuitul din barca pe ocean sint restrictii, pe rauri si fiorduri sint foarte multi pesti, si pescuitul de recreere e fara limite la cantitatile de retinere. Doar daca prinzi ton sau ceva soiuri considerate de ei ca fiind mai rare, parca este ceva limitare sau trebuie sa anunti.

AAAA….., bine ca mi-am amintit!!! In legislatia lor se face cumva referire la pescuit cu ancore sau triple? In legea noastra nu avem nici o referire la asta, in legea ungurilor am vazut ca macar exista termenul de ” carlig cu 3 brate “. Eu in ancora sau tripla vad 3 carlige. Un vobler are 2 sau 3 ancore, deci 6 sau 9 carlige. Sansele de a captura o stiuca sau un salau cu o naluca care sa aibe carlig simplu in loc de ancora, sint cam aceleasi. In schimb au sanse mai mari de supravietuire dupa eliberare.

@ Mihnea, la sfarsitul lunii iunie ne vom aduna la headquarter CAOI, organizeaza-te si vei fi multumit! Se pare ca vom sarbatori ziua musca.ro de 1 iunie fiecare separat. Nu ne putem strange acum, dar la sfarsitul lui iunie e cam sigur. Te asteptam!

36. Mihnea

Salut Bogdan, sunt total de acord cu detaliile de care spui referitoare la legea pescuitului, acolo se face diferenta.
    In Germania pe unde am pescuit eu, adica pe niste canale nu prea atractive sau pe lacuri se pot retine 3 salmonide deoarece se populeaza masiv aceste canale. Exista si rauri catch and release, am fost anul trecut pe unul, oricum in Germania se retin pestii in general dar in limite. Nu stiu in detaliu legea lor dar limitele difera de la apa la apa in functie de administrator, deci nu e o lege pentru toate apele. In functie de cum doreste detinatorul se decide ce poti sa retii. Partea cu ancorele nu o stiu, eu nu mi-am pus problema deocamdata deoarece am un singur bat cu mine aici si am pescuit tot timpul cu 2 muste, iar de cateva ori am folosit si 3 desi nu sunt sigur ca e legal.
    Te anunt Bogdan referitor la sarnatorirea musca.ro, multumesc pentru invitatie, sunt sigur ca o sa fiu multumit daca reuisesc sa ajung. Numai bine!

37. Mihnea

P.S. O foarte mare diferenta intre apele noastre si cele de aici, in majoritatea apelor daca cineva prinde stiuca e obligat sa o retina si ce stiucane au, mie mi-a taiat una singura pana acum, o estimez pe la 3 kilograme.

38. Bogdan

Salut Mihnea si ceilalti comentaori.

Nu stiu daca numarul de carlige e important atata timp cat ai limita de capturi retinute ( si se respecta regula asta ). Poti sa ai dreptul sa retii 3 capturi ( nu e problema daca vrei sa retii mai putine capturi ), dar daca ai 3 carlige exista posibilitatea sa ai 3 capturi la prima lansare.Dca vrei sa retii, apoi eliberezi tot ce prinzi. Eu ma refeream la faptul ca prinzand pestele cu ancora, si vrei sa-l eliberezi, acesta va fi mai grav ranit. Nu stiu care-i procentul de supravietuire, dar stiuci mai maricele n-am prins cu botul mutilat. In schimb, marlite cu ” bot de iepure ” am prins cateva, dar foarte slabanoage. Din cauza asta tind sa cred ca ancorele ar cam trebui evitate la pescuitul sportiv/recreativ.

Sa ne auzim cu bine,
    Bogdan.

39. Attila

Legislatia aici, in Germania, da dreptul ca administratorul apelor sa stabileasca propriile reguli. Din ce am “citit”, fiecare admnistrator de apa poate stabili, pentru fiecare apa in parte, cati pesti se pot retine, si din ce specii. De obicei se merge pe 1-2-3 pesti din specii “nobile” (salau, stiuca, pastrav, crap), si pasnic…”la liber”. Am citit in regulamentul unor asocatii ca, de exemplu, daca ai prins si retinut 5 pesti (adica maxim pe ziua respectiva), trebuie sa inchei pescuitul pe ziua respectiva (daca am inteles eu bine). Si anumite specii de pesti, considerate de ei daunatori (in unele apa chiar si stiuca, dar cel mai des, somnul), se recomanda a NU se mai introduce in apa, dupa prindere.

Legat de carlige, nu am citit o reglemantare anume, doar am vazut ca pe unele ape se impune folosire de carlige simple in locul triplelor (pe ape de pastrav in general), iar legat de numarul de lansete, tot asa, in functie de ape, se pot folosi de la o lanseta cu 1 carlig, la 2 lansete cu 2 carlige maxim. Iar in “manualele lor didactice”, nemtii sunt invatati sa adapteze dimensiunea triplelor in functie de specie si anotimp. De exemplu, la pescuitul stiucii, toamna, se recomanda naluci de 15-20 cm. Evident ca la 20 de cm momeala, nu folosesti ancore de 6-8-10. Si tocmai pentru a nu rani exemplarele mici.

Acum, in august, probabil ca voi face si eu “scoala”. Sincer, mi se pare o prostie, dupa ani de “experienta” acumulata in Romania, sa ma oblige sa fac scoala aici. Inteleg ca, avand in vedere ca in Romania nu am dat niciun examen pentru a lua permisul, aici nu au cum sa mi-l echivaleze, dar sa dai examen…e prea mult. Experienta in pescuit, ar trebui sa fie echivalenta cu “pregatierea la locul de munca” :).

Si cand zic asta, o spun prin prisma faptului ca, fara a face scoala lor de 2 bani (160 euro+60 euro materiale didactice), am simulat examenul lor de vreo 20 de ori pana acum si (exceptand primele simulari cand inca nu intelegeam multi termeni din limba germana), iau examenul cam de fiecare data (din pacate doar la simulare).

In fine, cand esti in Roma, faci ce fac romanii….cand esti in Germania…

40. liviu

Imi pare bine sa dau peste muscari din Ro in Bayern.
    Eu sunt aici (Ingolstadt) de aprox 4 ani.
    Chiar cand am sosit in Germania (acum 5 ani) am avut si eu un permis de pescuit de turist, care in Germania de Est era valabil pentru o luna si se putea prelungi lunar.
    Cum se spunea mai sus, daca esti trecut aici cu adresa, singura sansa: curs/examen/afiliere.
    Pescuiesc de la 3 ani de zile. acum am 34, si cam de 10 ani exclusiv la musca.

NU pescuiesc in Germania din considerente de logistica si mai ales financiare.
    Exemplu: cost curs: in Ingolstadt aprox. 260-300 euro; taxa de examen ca. 80 euro; dupa ce ai luat examenul, permisul pe viata daca ai o varsta intre 32-17 aqni e cam 260 euro; taxa de afiliere la cea mai penala (a se citi ieftina) asociatie din ingolstadt: 400 euro – DOAR zaxa de admitere in asociatie, se plateste o singura data. Prin asta inca nu ai nici un drept de pescuit nicaieri! Pentru o asociatie cu zone de Flyfishing in zona München Taxa de primire in asociatie incepe cam pe la 800-1200euro, depinde de apele lor. Dupa ce ai decartat sa fi membru, urmeaza sa platesti o taxa anuala ppentru apele care le detin ei. ai dreptul la pescuit doar pe apele detinute de asociatia respectiva dup ace ai platit taxa anuala, in Ingolstadt cea mai ieftina 180-240 euro pe an. Daca vrei sa pescuiesti pe rauri din alte zone in Bayern: marea majoritate vand carduri de o zi DOAR pentru proprii membri. Daca ai noroc sa gasesti carduri pentru ceilalti muritori de rand, puteti conta pe preturi incepand de la 25 Euro/zi pentru niste paraiase de kkt. pana 250/300euro PE ZI pentru zone de trofee pe Traun de exemplu.
    Personal sunt strict impotriva acestei ineptii din punct de vedere financiar. Sunt asociatii unde nu ai dreptul sa intri decat daca esti recomandat de 3 membri si unul din fostii membri s-a retras sau a dat ortu’ popii 😉
    Sunt pentru o educatie solida si un examen scris pentru permisul de pescuit indiferent de natie in perioada adolescentei! pana la 18 ani cand teoretic inca nu ai suficient de multe informatii.
    In rest, ca in orice tara normala la cap, ca adult consider ca e de obligatia ta sa conusti si sa semnezi regulamentul zonei de pescuit respective si sa pescuiesti in consecinta. Eu personal pescuiesc aproape 100 Catch and Release, doar pe o zona cu populatie foarte mare unde media de capturi personale pe zi depaseste 30 de bucati , la finalul zilei in ultima ora de pescuit dau la dry dupa cina :) (retin un singur exemplar, prins in ultima ora, de preferinta mascul, peste dimensiunile legale dar nu trofeu, tot ce e mai mic de 40cm si mai mare de 50cm pleaca automat inapoi)
    Din cauzele de mai sus, povestind cu o multime de nemti, prefera si ei sa mearga altundeva!

In general, in Norvegia/Laponia 1-2x pe an, in rest Cehia/Polonia in fiecare weekend liber.
    Din ingolstadt pana in Boemia de sud in Cehia sint 2 ore jumate cu masina si e o zona fenomenala. Pescuiesc cu preponderenta pe Otava, in zona Annin, rau foarte curat, cu o populatie de pastrav si lipan foarte buna insa extrem de selectivi.
    Permisul pentru Cehia pe 25ani costa aproximativ 25 de euro. Ai nevoie de o poza color si de permisul romanesc. fara traduceri, etc. Se elibereaza in 10min la Primarie. Dupa ce ai permisul cehesc, ai 2 variante: fie iti cumperi licenta pe zi (aprox. 21 euro), fie pe saptamana/luna/an.
    Eu personal ies pe an de cel putin 15-20 ori in zona pentru 2 zile, deci merita financiar licenta anuala care costa cam 180 euro. Licenta este valabila pe toata Boemia de sud, unde sunt o multime de rauri cu salmonide.
    Daca vreau sa merg in Boemia de nord (Vltava, etc., zona Frymburg – vezi FFM de anul asta), pot sa imi cupar pe loc pe o zi sau un weekend licenta respectiva.
    Pentru polonia demersurile sunt aproximativ la fel, permisul pe anul asta a fost 180 de euro.
    Ca sa ajungi in zonele bunde de fly in Bayern cu traficul zilnic de la mine fac mai mult decat pana in Cehia in zona Annin.

Cele de mai sus nu se doresc a fi o descurajare pentru cei care vor neaparat sa pescuiasca in Deutschland, ci doar o comparatie costuri/utilitati.

Mihnea, eu ma pregatesc pentru in mic concediu in Romania, ( plec maine si revin in 30 Iulie,
    Daca ai chef de o iesire la Cehi (cea mai buna varianta) sau in Polonia (vairanta mai lunga, buna pentru un weekend prelungit – din Ingolstadt 550km dar merita, pentru zona Bubr si Kwisa, vom sta la Igor Glinda – captianul echipei Poloniei la FFM), da-mi de stire

Fir intins si sa ne vedem pe apa!

Liviu Neagoe
    neagoe_liviu@yahoo.com

41. Mihnea

salut Liviu, imi cer scuze ca nu am citit pana astazi mesajul, iti multumim foarte mult pentru informatii, consider ca sunt foarte valoroase. Sunt total de aceeasi parere ca se exagereaza in Germania si ca practic “omoara” eco turismul si recunosc ca daca nu eram in situatia de a locui acolo cateva luni nu mergeam niciodata sa pescuiesc la ei. Faptul ca nu am avut masina la dispozitie m-a determinat sa ma adaptez la ce am gasit acolo, adica niste reguli foarte stricte si in marea lor majoritate exagerate. Ma bucur ca ai oferit solutia pentru oamenii care sunt inregistrati in Germania, cum ar fi Attila, Claudiu si Teodor, mi se par niste optiuni excelente, inca odata multumesc ca le-ai impartasit cu noi.
    Liviu refritor la propunerea ta de a face un pescuit in Polonia sau Cehia iti multumesc dar nu am cum sa merg din cauza serviciului. Daca cumva te apropii de Timisoara in perioada in care esti in concediu te rog da-mi un semn (0722 355 655) m-as bucura sa putem sta la povesti macar.
    Cu prietenie, Mihnea!
    P.S. Oricum sunt trist ca nu pot sa particip cu tine la aventura :(.

42. Attila

Salutare,

Liviu, sincer, ma “socheaza” ce spui tu despre pescuit. Ingoldstadt e la vreo 90 de km de mine, si de aici lucrurile se vad putin altfel decat cele descrise de tine.
    Scoala de pescuit, se poate face bine-mersi si in alta locatie decat Ingolstadt, de ex: Augsburg, iar costurile ei se ridica pe la 160-200 de euro. Pe langa acestea, se mai adauga costurile cu taxa de examen (de anul asta se da online numai), adica vreo 30 de euro, si inca taxa pe minim 5 ani a permisului (dupa 5 ani platesti iar si maresti valabilitatea), adica inca vreo 35 euro. Deci total vreo 220-250 euro. Cat despre accesul la “pescuit”, poti cauta asociatii care facilitateaza accesul in asociatii mai usor, fara a percepe taxe sau taxe exorbitante, sau sa cauti ape unde se poate pescui cu tageskarte. Eu asa voi face….cel putin pana ma decid ce ape imi plac si pe care vreau sa pescuiesc si in viitor. Anul acesta, voi merge numai pe tageskarte, urmand ca de la anul, sa incerc sa imi fac jahreskarte. Ce-i drept, pentru muscari apele sunt limitate, dar pe Lech, zona Rain, am vazut/citit multe chestii interesante…

PS. Teodor. Daca esti interesat, in 3 august incepe in Augsburg un curs de pescuit, ce va dura 3 zile (4-7) august si costa 160 de euro…..La cursul asta ma voi inscrie si eu…poate devenim “colegi” daca te intereseaza subiectul :)

43. Attila

“ce va dura 3 zile (4-7) august”….am vrut sa scriu de fapt 4 zile :)), cu program 9-17:30 cu 30 de minute pauza de masa parca :)

44. Mihnea

Atilla, spor la curs si bafta la examene, te rog sa ne mai scrii si noua ce lucruri interesante inveti acolo, chiar avem nevoie sa intelegem pe ce se insista, caci din pacate suntem in urma fata de ei la respectul fata de natura, Multumesc!

45. Attila

Salutare

Am inceput cursul de 2 zile….

Ce pot sa zic este doar ca…difera de orice curs facut pana acum in Romania :). Ca material de studiu, in costul cursului, am primit urmatoarele “materiale” : http://lehrundlern.heintges.de/136_Arbeitsblaetter_.html ( puteti sa rasfoiti cateva pagini, asa sa va faceti o idee ce contin: http://issuu.com/heintges/docs/fischkunde ).

Pareri la “cald”.

Pana acum, din punctul meu de vedere, dupa ce am investit 2 zile in cursul asta, este ca am primit informatii pe care personal le stiam in proportie de 70%. Restul 30% reprezinta informatii “noi” mai ales despre plantele din apa sau de langa ape, despre melci, scoici, raci, si alte vietati ce populeaza apele. Plus informatii despre paraziti si boli ale pestilor …

Ce mi-a “placut” oarecum, a fost faptul ca, in momentul cand s-a discutat despre legislatie si s-a pus problema “c&r”, multi dintre participantii la curs s-au aratat contrariati de legea germana, care interzice acest lucru. “Mergem la pescuit doar pentru a ne procura un aliment proaspat, nimic mai mult!”. Exact asa a prezentat “profesorul” modul cum este vazul pescuitul oficial in Germania. Conform legii protectiei animalelor, nu ai voie sa faci rau niciunei vietati, fara un motiv bine argumentat. Si “pozatul” nu reprezinta un motiv plauzibil. Tocmai de aceea, esti obligat ca orice peste regulamentar prins (dimensiune si perioada) sa fie retinut si omorat. Ca se ma intampla sa il scapi “accidental” in apa, este cu totul altceva, important e sa nu ai “martori” la faza asta :D.

Maine avem programata lectia de “Geraetekunde”, adica “echipamente de pescuit” :). Cursul il vom tine in magazinul “profesorului”, fiind mult mai “misto” sa ne tina lectia inconjurat de obiectele de studiu, decat sa ni le predea din carte. Apoi, la partea de “practica”, vom merge cu el la pescuit, pe o apa, unde va prinde cativa pesti, pe care noi ii vom eviscera :)).

Chiar misto scoala asta :)).

PS. Participanti la curs sunt 25 de persoane cu varste intre 12 si 55-60 de ani.

46. Mihnea

Salut Attila, multumesc pentru detalii, super interesanta viziunea lor asupra pescuitului, din ce inteleg de la tine, deja pescarii din Germania doresc sa schimbe ceva referitor la partea de c&r. O sa vedem ce se intampla, spor la curs si la examen. Examenul il ai deja programat?

47. Attila

Salut.
    Am terminat cursul.
    Per ansamblu, a fost o experienta foarte placuta.
    In ultimele 2 zile de curs, a fost cel mai misto…sa zic asa. Intr-una din zile ne-a fost prezentat un film de vreo 2 ore, legat de cam tot ce inseamna fauna acvatica (cu multe treburi relevante pentru examen), apoi am plecat la magazinul “profesorului”, unde, ne-a prezentat cam toate accesoriile pe care le poate folosi un pescar. De la vergi, la lansete de spinning, fly-fishing, casting, pescuit oceanic, si ne-a facut un tur prin tot magazinul, oprind la fiecare stand si explicand cam cu ce se mananca fiecare “chestie”. Iti dai seama ca “turul” asta a durat vreo 4 ore….

Apoi, in ultima zi, am programat iesirea pe apa, unde avea sa ne prinda pesti, pe care sa ii “paralizam, omoram, evisceram”, ca la “manual”. Zis si facut, a 2-a zi, cu ceva emotii, ne intalnim toti la o anumita locatie, unde, inainte de a ajunge la apa, pe un camp, vreo 2 ore, fiecare elev a avut ca “tema de casa” sa exerseze cu lansete de fly, spinning si match, cateva aruncari. Si dupa vreo 2 ore de exercitii, in care fiecare a facut cateva lansari cu fiecare lanseta, am ajuns la faza care era cea mai interesanta: pescuitul. Insa cum noi n-avem voie, conform legii sa pescuim…s-a ocupat profesorul de tot.
    Si dupa vreo 20 de minute de incercari, dupa ce a prins un indigen de vreo 30 de cm (legal!!!, dar pe care l-a eliberat 😀 ), a reusit sa prinda alt indigen pe la 40 de cm, pe care l-a retinut, lovit dupa cap, bagat cutitul prin branhie si omorat, si apoi eviscerat. Totul ca la manual… In stomac avea porumb !!!! ( Asta pe o apa unde se pescuieste doar la fly, si doar cu carlige debarbetate ====> si acolo exista braconieri :)) )
    Apoi, am mai schimbat cateva locatii, a mai reusit sa prinda inca un indigen pe la 28-30 de cm (pe care iarasi l-a eliberat), a mai scapat vreo 2-3 pastravi si cam asta a fost tot.

Per ansamblu, o experienta foarte placuta. A se observa faptul ca…desi conform legii indigenii eliberati NU trebuiau eliberati…totusi s-a intamplat :). Explicatia “neoficiala” a profesorului a fost ca: “Intr-o apa in care exista pesti de 3-4 kg, eu nu voi retine unul de 300 de grame :)”. Explicatia “oficiala”- a fost subdimensionat :)).

Asa ca, da, pescarii germani, desi este interzis, promoveaza C&R pe cat posibilul. Plus ca, aici regulamentul de pescuit spune ceva de genul: Ai voie sa mergi la pescuit in ziua de xx. Ai voie sa retii 2 pesti. Daca ai prins 2 pesti regulamentari si i-ai retinut in primele 10 minute de pescuit, ziua de pescuit se incheie atunci :). Nu ai voie sa mai pescuiesti, sa ranesti alti pesti pe care oricum nu ai voie sa ii mai retii….

Ce mi-a placut mai ales, a fost ca apa pe care s-a pescuit, tinea multe exemplare capitale de pastrav. Am putut numara vreo 10-20 de bucati sarite de kg, iar vreo 3, aveau peste 2 kg. Adevarate torpile, care in apa limpede de 1 m adancime, iti incantau privirea….

In fine…acum astept cu nerabdare sfarsitul lunii septembrie cand sunt programat la examen. In teorie n-ar trebui sa am probleme (desi limba germana inca imi face probleme), dar….om trai si om vedea. Si dupa examen….incepe aventura :D.

48. Mihnea

Felicitarile mele Attila si multumesc pentru relatare. E super interesanta chiar si aventura cursului. Imi imaginez ca e o placere sa vezi pastravi indigeni sariti de kilogram. Cum arata raul pe care a pescuit domn’ profesor. Era natural sau din ala adaptat de ei?
    Te salut si numai bine!

49. Attila

Azi am avut examenul. L-am luat cu 57 din 60 de intrebari. Am gresit la intrebari gen: perioada de prohibitie la scoica, perioada de prohibitie mreana si inca una…pe care nu mi-o aduc aminte. Alea “grele” le-am stiut pe toate :D. Examenul dureaza maxim o ora ( eu am iesit dupa 15 min ) :), si mi s-a parut cel mai simplu test dat vreodata (asta pentru ca eu comparativ cu majoritatea celor de la examen, aveam un bagaj de cunostinte practice in spate). Urmeaza sa primesc prin posta dovada scrisa a promovarii examenului, cu care merg la primarie la noi in oras, cu o poza si vreo 75 de euro…si show-ul poate incepe.

Mihnea…legat de apa cu pastravi a “profesorului”. Apa e relativ “naturala”, curge dealungul a mai multor sate. Profesorul a pescuit chiar in sat la un moment dat, pe langa niste poduri. Pestele retinut l-a prins insa la iesirea dintr-o moara (apa intra in moara prin spatele morii si curgea cumva…pe sub moara. In fata morii, era un canal betonat pe laterale, dar fundul era natural. Acolo lansand repetat exact in zona unde iesea apa de sub moara a reusit sa prinda pastravii…

Adevarul e ca, e o placere sa vezi o apa asa curata si asa bine populata. In Romania, din pacate, am vazut asa ceva doar in rezervatii naturale, unde era pescuitul interzis…

Cam atat momentan.

50. Mihnea

Felicitarile mele Attila si respect ca ai reusit, e foarte important si pentru urmatorii pescari interesati ca vor vedea ca se poate. Nu mai retin exact, in ce limba ai sustinut cursul si examenul, germana sau engleza? Adevarul e ca la ce pesti au in ape chiar ca “show-ul poate incepe”. Te asteptam cu poze cu capturi capitale, o sa studiez posibilitatea sa se poata posta poze direct pe blog. Inca ceva… m-am amuzat copios cand am citit, adevarul e ca nu cred ca stie unul din 1000 de oameni, perioada de prohibitie la scoica. Te salut si numai bine!

51. Attila

Salutare,
    Din pacate inca n-am reusit sa fac nicio iesire la pescuit. Si asta din cauza unor sumedenii de factori… Cel mai dezarmant factor a fost in momentul in care, vazandu-ma proaspat posesor de permis, am fost sa imi cumpar “Erlaubnisschein” (tageskarte) de la un magazin din oras si mi s-a spus ca “nu mai avem din primavara si ca ar trebui sa ma duc intr-un oras la vreo 20 de km si sa incerc la alt magazin”. Insa s-ar putea ca, cam peste tot, acele permise de-o zi sa fie cumparate deja, si atunci singura sansa ar fi sa incerc direct la asociatii sau…sa astept anul viitor :D. Momentan am avut si alte “probleme” pe cap, asa ca …pescuitul ramane pe plan secundar. Important e ca, daca vreau…am cu ce :).

Legat de examen, atat cursul cat si examenul au fost in limba germana. Pentru cineva care are ceva habar de limba, si ceva timp liber la dispozitie, obtinerea examenului de pescuit este floare la ureche. La inceput, fiecare termen sau denumire de peste ti se va parea ciudat rau, dar dupa ce te familiarizezi putin cu termenii….

Ideea e ca, exista la fel ca in cazul permisul de conducere, teste grila gratuite (vreo 1000 de intrebari), ce cuprind intrebarile de la examen. Si in cazul asta, chiar daca nu stapanesti foarte bine limba, poti invata mecanic raspunsurile :).
    Sincer, chiar cred ca cineva cu cunostinte mici spre medii de germana, cu ceva timp liber si cu “google translate”, daca face de cateva ori chestionarele….nu va avea nicio problema. Singura “problema” reala o reprezinta costurile cu permisul, in cazul meu, toate costurile au fost undeva la 300 de euro (taxa de curs, benzina ( 750+ km), taxa de examinare, taxa de eliberare a permisului, taxa de valabilitate a permisului) :)

Cam astea-ar fi …
    Daca mai doreste careva informatii….va ajut cu cea mai mare placere.
    Attila

52. Mihnea

Atilla daca ai facut 750 km plus, inseamna ca e pasiune cat incape si da, stiu ca sunt perioade cand pescuitul trece in plan secundar nu avem ce face. Te salut si multumim de amanunte.

53. teodor

Salut Attila, sint Teodor, am revenit, am si eu o rugaminte daca ai informati despre un nou curs din ala cum ai facut tu anul trecut in Augsburg, te rog sa ma anunti.

54. Attila

Salut Teodor,
    Din cate vad eu, pentru Augsburg sunt anuntate urmatoarele cursuri:

Kursbeginn Kursende Kurslokal Ort Teilnehmer Landkreis Regierungsbezirk

11.04.2015 09.05.2015 Oblatterwallturm Augsburg Frei KfSt. Augsburg Schwaben
    01.05.2015 10.05.2015 Offener Treff Augsburg Frei Augsburg Schwaben
    25.07.2015 22.08.2015 Oblatterwallturm Augsburg Frei KfSt. Augsburg Schwaben
    03.08.2015 06.08.2015 Fischereiverein Augsburg Augsburg Frei Augsburg Schwaben
    07.11.2015 15.11.2015 Fischereiverein Augsburg Augsburg Frei Augsburg Schwaben

Din ce am vazut eu, primele sunt Wochenendkurs, deci ai putea sa participi la ele (Dureaza 2 weekenduri). Insa primul, cel ce incepe peste cateva zile, vad ca nu are inca niciun participant, deci s-ar putea sa nu se tina. Insa, al 2-lea, are deja 4 participanti, iar cu tine s-ar intruni cei minim 5 pentru inceperea cursului.

Daca mai ai nevoie si de alte informatii….cu cea mai mare placere.

55. teodor

Multumesc foarte frumos pt informatii, dar am o mare teama ca nu o sa reusesc, nu stiu limba, foarte putin inteleg. Iti doresc un paste fericit !

56. Ionel Nini

Captivant.Lamai multe si mai palpitante partide de pescuit.Fir intins!

57. Mihnea

Multumesc pentru urarile frumoase. Asemenea si din partea mea :). Fir intins!

58. Mihai

Salut si Felicitari pentru site, ma intereseaza daca cineva a dat examenul si a facut cursul in Munchen si cam care este procedura, durata totala pana reusesc sa ajung pe apa. Am inteles ca daca am deja Anmeldung nu mai am nici o sansa la permis turistic, fiind in Bavaria de peste 6 luni si alte 6 luni intr-un alt Land, deci singura solutie este cursul, urmat de examen si restul procedurior. De curand mi-am cumparat un GoPro Hero 4 si abia astept sa pot sa ies cat mai des pe apa, urmeaza concediul si imi voi face permisul in Romania, nu exista posibilitatea traducerii permisului din Romania, iar ulterior sa nu fie necesar cursul, respectiv examenul? sau nu-i intereseaza pe ei de permise din alte tari…

Poate mai sunt si alti pescari pe aici din zona Munchen-ului si ne putem organiza cateva partide sau mai multe anul viitor.