browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Pescuit la musca in Germania

Posted by on June 17, 2013

Salut, nu am mai scris demult, dar revin cu un articol referitor la pescuitul in Germania.

Cu doua luni in urma am aflat la locul de munca ca voi fi delegat in Bielefeld pentru cateva luni.

Dupa ce am studiat putin orasul pe internet, bineinteles ca am inceput sa ma uit ce posibilitati de pescuit as avea in zona. Am vazut ca nu e cea mai buna zona din Germania, dar ca si in majoritatea zonelor din Germania, sunt posibilitati de pescuit.

Am ajuns in Bielefeld, de unde si scriu acest articol acum, mi-am luat cu mine destule materiale de legat si menghina cu uneltele, stiam ca legatul ma va scapa de plictiseala aici, pentru ca sunt intrun oras unde nu am niciun cunoscut roman, socializez doar cu persoanele de la lucru si inca cativa oameni pe care i-am cunoscut de cand sunt aici.

Little stream in Germany

Cum obtine cetateanul german permisul de pescuit

Am inceput sa ma interesez ce trebuie sa fac ca sa pot pescui aici. Am aflat ca cetateanul german de rand care vrea sa mearga la pescuit, inainte de asta, trebuie sa faca niste cursuri si sa treaca un examen. Va marturisesc ca m-am uitat peste cateva intrebari si nu sunt deloc usoare. In momentul in care va scriu cu multa experienta la bord si cu multe cunostinte din pescuit nu sunt sigur ca fara un curs as trece examenul.

Deci ce vreau sa subliniez este ca nu este un examen usor.

Dupa ce a obtinut acest permis de pescuit, cetateanul german, are dreptul sa mearga la un administrator de apa si sa cumpere o licenta pentru o zi sau mai multe.

Toate apele de aici apartin de o asociatie, deci nu prea ai cum sa pescuiesti doar cu permisul de pescuit, trebuie sa mai si platesti la detinatorul raului pe care pescuiesti.

Intre timp am aflat ca un pescar venit din alta tara, daca prezinta permisul de pescuit din tara sa si plateste 16 euro, va primi permis de pescuit valabil pentru un an, fara examen. Bineinteles ca asa am facut si eu si dupa cateva peripetii (doi prieteni din Romania m-au ajutat, unul mi-a vizat permisul si celalalt mi l-a trimis cu posta, multumesc Razvan si Razvan) am reusit sa-mi fac permisul de pescuit in Germania.

Permis de pescuit in Germania

Cum am gasit locul in care sa pescuiesc

Mai aveam o problema, nu stiam nimic despre nicio apa de aici, oricat m-as fi uitat pe internet locurile bune nu puteam sa le stiu, deci era limpede ca am nevoie de un om din zona care sa ma ajute cu informatii, la momentul ala era un lux sa ma gandesc ca voi gasi un pescar sa mearga cu mine.

Mi-am facut un cont pe un forum foarte renumit de pescuit la musca din Germania si un tip din Bielefeld a fost de acord sa mearga cu mine la pescuit. Cand m-am intalnit cu el am descoperit ca e un adolescent foarte educat si foarte prietenos de numai 15 ani. Ne-am inteles foarte bine, Robin stie si engleza deci nu a trebuit sa ma chinui cu germana mea care este inca in dezvoltare. Ce vreau sa subliniez aici este ca varsta nu conteaza cand pasunile sunt comune.

Am mers pe un rau foarte mic de la marginea orasului. Pescuitul s-a schimbat mult pentru mine deoarece nu am masina aici, deci a trebuit sa ma gandesc de data asta la fiecare detaliu. Nu mai puteam sa arunc tot in portbagaj chiar si ce nu-mi trebuie si sa plec la pescuit. Din contra a trebuit sa imi imaginez ce fac cand ajung langa apa, unde ma schimb cum tin hainele sa arate cat mai bine cand o sa ma intorc la apartament si la restul detaliilor care dintrodata au devenit foarte importante. Cand esti cu masina nu poti sa-ti faci probleme de exemplu, unde o sa ti sticla cu apa, sau unde pui wadersii cand se termina partida. Sunt sigur ca ati inteles ideea.

Imaginati-va ca aveam de mers aproximativ 10 statii cu metroul, sa am echipamentul la mine (wadersi, bocanci, batul si restul accesoriilor mai putin minciog) trebuia sa ma si intorc seara si nu ma puteam intoarce in echipament.

Am uitat sa va spun ca inainte de a-mi rezolva cu permisul de pescuit mi-am comandat de aici:

http://www.tacklediscounts.co.uk/p-10458-flextec-nomad-travel-fly-rod-7-piece.aspx batul din poza de mai jos:

Flextec Nomad Travel Fly Rod 7 piece

Este evident de ce l-am cumparat, fiind din 7 bucati si in tub avand aproximativ 40 de cm. Este un bat foarte bun si extrem de usor de transportat.

Mulineta si snur mi-am adus din tara,totusi pana la urma mi-am mai cumparat un snur de aici, de clasa 4 pentru ca batul e clasa 4/5.

Ca sa revin la bagaj, batul strans in tub are cam 40 de cm. L-am atasat la rucsac in lateral cu ajutorul accesoriilor pe care le avea rucsacul si am reusit sa pun si bocancii si wadersii in rucsac. Am insistat si a incaput si geaca de pescuit.

Deci aratam a om normal cu haine normale, dar cu un rucsac exagrat de plin.

M-am intalnit cu Robin, mama lui il adusese sa se intalneasca cu mine, bineinteles ca femeia a vrut sa ma cunoasca sa vada cu cine merge fiul ei la pescuit. El acasa i-a spus ca o sa mearga cu un pescar din Romania. Cand o fi auzit femeia despre Romania, la ce imagine avem aici si-a dorit sa ma cunoasca si o inteleg pe deplin.

Mi-a pus cateva inrebari din care sa-si dea seama daca il lasa pe fiul ei cu mine la pescuit si l-a lasatJ. Vreau sa va asigur ca toate intrebarile au fost politicoase si cu zambetul pe fata, lucru care mi-a placut mult.

In sfarsit pescuiesc

Am ajuns pe malul apei. Un rau foarte mic, care in multe locuri daca iti luai avant sareai peste jumatate din el, deci cred ca in majoritatea locurilor nu avea mai mult de 4 m latime. Robin m-a dus direct la un loc foarte interesant unde am avut primul atac la nimfe. Am dat la nimfe deoarece asa mi-a fost recomandat si pe buna dreptate. De data asta nu am mai dat cum dam in Romania, ci am folosit snurul de musca un leader conic si tippetul cu doua nimfe.

In total leaderul si cu tippetul aveau cam 2.50m.

Primul peste care l-am prins la nimfa si tot odata primul la musca din aceasta specie a fost un biban.

Perch at nimph

Am mai incercat intrun loc frumos unde au muscarit niste pesti dar nu am avut nicio ridicare.

Am revenit pe nimfe si am mai prins un pui de clean.

Inca eram sceptic referitor la prezenta pastravilor pe acest rau, totusi temperatura apei era destul de scazuta deci o speranta aveam, mai ales ca Robin imi spusese ca a prins un pastrav de 45 de cm anul trecut pe acelasi rau.

Ne-am mai oprit in cateva locuri si la un moment dat cand am ridicat nimfele din apa, am vazut un peste ca si-a schimbat pozitia, cred ca avea peste 35 de cm (daca nu mai mult) si era pastrav. Mi-am explicat ca l-am atins cu firul si de asta s-a speriat, atac nu am avut. Acest lucru mi-a dat speranta si i-am spus si micului meu prieten. El a fost foarte interesat sa stie exact locul deoarece pescuieste foarte des pe acest rau si vroia sa stie cat mai multe despre locurile unde sunt pesti.

Mai departe am mers 50 de m mai sus sa-mi arate un loc unde stau cleni. Intradevar erau cleni cam de 25-30 de cm, dar era foarte dificil sa arunci mustele in zona lor si sa nu-i sperii mai ales ca stim bine „cleanul are cate un ochi in fiecare solz“.

Am reusit sa gasesc o pozitie de unde aveam sanse sa dau pana la cleni, totusi era dificil din cauza copacilor de pe marginea apei.

In timpul in care eu aruncam spre cleni, cumva in josul apei, la 4-5 m de mine in aceeasi directie cu clenii, si pe malul opus vad un peste ca se ridica si culege ceva de pe suprafata. Nu eram sigur ce e, dar inclinam sa cred ca pastrav dupa cum i-am observant pozitia si “gestruile”. Pe linie aveam deja un black zulu si o musca de clean cu hot spot.

Le-am scuturat putin in aer si le-am lansat unde am vazut ca s-a ridicat pestele anterior.

In secunda urmatoare caderii pe apa, alt peste mai mare a cules musca (black zulu). L-am intepat si am inceput sa-l plimb in apa aia pana la genunchi. S-a bagat intro tufa si a ramas cu burta in sus iar tippetul meu era infasurat dupa un lemn. M-am bagat in apa, era clar ca locul era distrus, la orice peste prins pe o astfel de apa. M-am apropiat, spre bucuria mea era un pastrav indigen de vreo 30 de cm. In momentul ala dubiile despre prezenta pastravilor in rau s-au risipit.

Am facut o greseala, in loc sa iau pestele in mana am prins de tippet si bineinteles pestele s-a zbatut si a fugit inainte sa-i fac o poza, impreuna cu musca, era carlig fara spin deci probabil ca a scapat usor de ea.

Ne-am hotarat sa coboram la niste locuri mai jos unde erau cateva repezisuri, din cauza unor diferente de nivel.

Am mers cam 1 km pe jos si am ajuns la locuri.

Fast streams

Cam astea erau locurile unde puteam pescui, mai jos fiind totul din nou ca un canal, iar sansele de casting destul de mici. Ca sa nu te apropii de loc trebuie sa poti face casting, daca te apropii de loc prea mult sperii pestii.

Am pus alte nimfe deoarece raul era destul de repede in zona respectiva, in comparatie cu ce vazusem mai sus, mai sus era un fel de canal ca sa aveti cu ce sa comparati, deci nimfele grele erau inutile acolo.

Am incercat intrun loc si nu am avut niciun atac, marturisesc ca gandul imi era inca la pastravul ce fugise cu musca, ma gandeam ca nu am cum sa mai am contact cu vreun pastrav in ziua aceea, dar m-am inselat.

Merg cativa metrii mai sus si incerc sub un pod.

Dupa 2 secunde de la aruncarea nimfelor, am atac dur, intep, simt ca il am, sunt 100% ca e pastrav. Il las putin prin apa sa-si faca de cap, il strig pe Robin sa vina cu minciogul, nu mai aveam de gand sa risc nimic si in cateva secunde pastravul era la poze.

Un exemplar foarte frumos de pastrav indigen (Bachforelle) cam la 30 de cm.

First trout

Eram extrem de incantat, locul fiind public adica langa un lac si un parc, au inceput sa se stranga spectatori si sa imi puna diverse intrebari, ceea ce a fost foarte amuzant pentru mine si pentru Robin.

Am eliberat pestele si am lansat din nou in acelasi loc direct atac, agat inca unul, iese la suprafata, putin mai mare ca primul din cat am apucat sa vad, dar scapa. Nu ma supar deloc doar imi dau seama ca ar trebui sa mai fie acolo ceva.

Mai arunc odata si BUM atac, intep, il am, imi dau seama ca nu e de gluma si il las sa-si faca damblaua. Lumea de pe pod parca innebunise, iar eu am scos camera foto, cu orice pret vroiam sa filmez drilul.

Cu o mana tineam de bat si cu una filmam, pestele nu prea vroia sa iasa la suprafata si il simteam ca pe un bolovan. Ma gandeam la tippetul stroft de 0.14 si speram sa nu se rupa.

Nu s-a rupt, s-a comportat chiar bine si pana la urma am scos pestele.

Pastrav record personal

Robin era innebunit pe langa mine. I-am explicat putin despre pescuitul la nimfa si i-am spus despre importanta ajungerii nimfelor pe fundul apei. Am constatat ca nu multa lume da ceheste in Germania.

My friend Robin

Nimfa la care au venit ambii pesti a fost o poloneza din fazan olive inchis, tinsel cupru, pana medium dun si bila galbena de 3, calrig de 12.

Dupa, am mai pescuit cam 15 minute dar mi-am spus ca e suficient deoarece partida a fost superba si mai nou dupa ce am vizionat niste filme cu Oliver Eduards mi-am dat seama ca cel mai bun moment pentru a incheia o partida este dupa niste momente placute.

Daca mai continuam sa zicem sa pescuiesc inca doua ore si sa nu mai am niciun atac, nu imi mai ramanea in minte o asa aventura placuta ca acum.

Va transmit salutari de pe meleaguri straine si o sa revin cu orice aventura care consider ca merita povestita.